Takie moje spostrzeżenia z okresu paru lat eksploatacji MOJEGO roweru z zakresu części podzespołów, które w tym czasie mi się w czasie tej eksploatacji zużyły.
Mirek wspominał wcześniej o
mechanizmie korbowym FCM-361 42x32x22, ja używam podobny tylko z tarczami o stopniowaniu 48x38x28. Mechanizm ten ostatnio wymieniłem po raz drugi w trakcie niemal 10-letniego jeżdżenia i przejechaniu w tym czasie ponad 120.000 km, zatem wychodzi na to, że mechanizm ten wytrzymuje przebieg około 60 tys. kilometrów.
Przerzutka tylko (DEORE) wytrzymałość tych, które używam to też ~60. tys. km. Kółka prowadzące w nich wymieniam po ok. 30 tys. km.
Łańcuch i kaseta (HG-30, 40, 50) wytrzymują mi około 1 roku i przejechany dystans ok. 12 tys. km.
Wymieniałem i piasty przednią i tylną, jak i też obręcze
(w sumie więc jakby całe koła) - wytrzymałość ich była trochę mniejsza niż wytrzymałości mechanizmu korbowego i wynosiła ok. 40 tys. km.
(hamulce v-break).
Opony wraz z dętkami też w zależności od firmy - przejeżdżają ~7 do 9 tys. km.
Wymieniałem też widelec przedni amortyzowany, ale z tego względu, że kiedyś wjechałem z dość dużym impetem w przeszkodę stałą i po oględzinach okazało się, że uległ dość znacznemu odkształceniu. Moim zdaniem dalsza jego eksploatacja wiązała się z dość dużym ryzykiem, że w drodze ulegnie zniszczeniu uniemożliwiając dalszą jazdę, zatem zdecydowałem się temu zapobiec wymieniając go.
To tyle co na teraz w tym temacie mi się wspomniało. Jakby coś jeszcze, to odezwę się ponownie.